Katalog stron – podstawa w SEO
Jeszcze wiele lat temu cała branża SEO w pozycjonowaniu stron www skupiała się na relatywnie prowizorycznych praktykach, które szybko zostały rozszyfrowywane przez Google i w zasadzie nie przynosiły trwałych skutków. Dopiero pojawianie się takiej formy pozycjonowania, jaką jest katalog stron www, spojrzenie na całe SEO znacznie się zmieniło. Pozycjonerzy zaczęli dostrzegać nowe możliwości pozycjonowania witryn, oparte na bardziej stałych i niezmiennych czynnikach. I to takich, które gwarantowały stabilność linków a więc fakt, że nie znikną one po paru miesiącach czy dosłownie tygodniach.
Współcześnie katalogi stron to nie tylko podstawa, niemniej jednak wręcz wymaganie związany z prawidłowym, bezpiecznym i przemyślanym pozycjonowaniem. Unikanie dodawania osobistych witryn do takich spisów w jaki sposób w tej chwili katalog stron jest poczytywane w biznesie jako ogromny błąd. Ze stuprocentową pewnością nie znaczy to w sposób automatyczny, że witrynę powinno się dodać w tym samym momencie – w ciągu jednego dnia czy tygodnia – do wszystkich możliwych i znanych katalogów w Sieci. Jest należycie dosłownie zupełnie inaczej – nowe, świeże witryny powinny być najpierw pozycjonowane za pomocą znanych, renomowanych, moderowanych – a często nawet i płatnych – katalogów, które mają dużą siłę i cieszą się zaufaniem Google. Znalezienie ich nie jest dosłownie nieproste, ponieważ praktycznie właściwie każdy szanujący się pozycjoner posiada swój własny katalog stron, o który dba, który moderuje i stale aktualizuje. Wystarczy więc w większości przypadków rozejrzeć się po forach czy blogach branżowych i bez kłopotu znajdzie się listę zadbanych katalogów, do których realnie warto pamiętać swoją stronę.