Jak dodać dobry wpis do katalogu firm?
Problem z katalogami firm wcale nie polega na tym, że wiele osób nie rozumie zasad ich funkcjonowania i dodaje tam strony niekoniecznie firmowe. Największym dylematem osób dodających tam swoje witryny jest nieumiejętność czytania regulaminów, w których w zdecydowanej większości przypadków pojawia się zapis o konieczności dodania unikatowego, niepowtarzalnego opisu. To obecnie brak unikalności sprawia, że kilka wpisów jest z marszu odrzucanych, a katalog firm nie przyjmuje do swoich zasobów danej witryny.
Wyjściem jest z całkowitą czyli stu procentową pewnością uważniejsze czytanie regulaminów i sprawdzanie, czy dana baza stron nie wymaga w chwili obecnej unikalności opisu – a jeśli tak, to dostosowanie się w pełni do tego wymogu. Natomiast to nie jedyny problem z tym, w jaki sposób dodać dobry wpis do katalogu. Prócz unikalności liczą się bowiem jeszcze inne szczegóły, w jaki sposób chociażby sensowność opisu połączona z ważnymi informacji, jakie należy w nim zawrzeć. Dużo osób nie rozumie bowiem, że katalog firm to nie zwyczajny spis stron w jaki sposób standardowe katalogi. Okazuje się, że znaczna część kontrahentów znajduje nasze strony firmowe aktualnie za pośrednictwem takich katalogów. Stąd ważne jest, by już w raporcie zawrzeć podstawowe dane o naszej firmowej działalności – określić ich zakres, udział w rynku, zawrzeć nazwę miasta, w którym świadczymy usługi. Schludny katalog firm daje możliwość też w dużej liczbie przypadków dodanie w informacji opisu jednego lub dwóch dodatkowych linków, które można wykorzystać, wplatając w treść wpisu najważniejsze słowa kluczowe. Nie jest to wymaganie, niemniej jednak na pewno taka praktyka pomoże w lepszym i szybszym pozycjonowaniu naszej witryny.